İzmir Vakfı’nın 2019 – 2020 Genel Kurulu, Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi'nde yapıldı. Genel kurula İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı ve İzmir Vakfı Başkanı Tunç Soyer, İzmir Vali Yardımcısı Fatih Kızıltoprak, İzmir Vakfı Genel Müdürü Güven Eken, İZTAV yönetim kurulu üyesi olan Oda Başkanımız Koray Yolcu, ilçe oda başkanları ve kurul üyeleri katıldı.
 
Genel kurulun açılış konuşmasını yapan Başkan Tunç Soyer, pandemi nedeniyle yaşanan sıkıntılardan en çok etkilenen sektörlerin başında turizmin geldiğini söyledi. Başkan Soyer “Dünya genelinde 2020 turizm verilerini incelediğimizde, bu etkiyi açık bir şekilde görebiliyoruz. İzmir turizmi de doğal olarak, bu süreçten nasibini aldı. Esas itibarıyla baktığımız zaman, geçtiğimiz yılların Ocak ve Şubat aylarına oranla 2020 yılına çok iyi bir ivmeyle, yüzde 40’lık bir artışla başlangıç yapmıştık. Yıl sonunu ise maalesef, pandemi nedeniyle ve dünya geneliyle paralel şekilde, yüzde 73’lük bir düşüşle kapattık. Bu tabloya rağmen, Vakfımızın siz değerli üyeleri ve stratejik ortaklarımızın da katkılarıyla, İzmir’de her şeye rağmen son derece aktif bir süreç yaşadık” dedi.
Başkan Soyer, İzmir Turizm Tanıtım Stratejisi ve Eylem Planı’nı hazırladıklarını, İzmir’in dijital turizm altyapısı, ‘Visitİzmir’ mobil uygulamasını hayata geçirdiklerini söyleyerek, “Turizm hareketliliğinin artacağı önümüzdeki döneme İzmir, tüm hazırlıklarını tamamlamış olarak giriyor. İzmir turizminin gerçek potansiyeline ulaşacağına inancımız tam. Çünkü attığımız her adımda; gücümüzü, değerli üyelerimizden ve kentteki tüm paydaşlarımızdan alıyoruz. Bugüne kadar yolculuğumuzda beraber olduğumuz için hepinize teşekkür ediyorum. İzmir'i hak ettiği yere taşıma konusunda bu vakıf çok önemli bir rol üstlenecek” dedi.”
 
İzmir Vakfı Genel Müdürü Güven Eken ise vakfın faaliyet raporu hakkında bilgi verdi. İzmir turizm tanıtım stratejisi ve eylem planının gözden geçirildiği toplantıda Genel Müdür Güven Eken, şehrin kültür ve doğa mirasını koruyarak turizme kazandırma ve İzmir’in turizm potansiyelini artırma hedefi taşıyan stratejinin İzmir turizmi için yenilikçi ve kapsamlı bir yol haritası amacıyla yapıldığını söyledi.
Toplantıda stratejinin oturduğu 7 ana madde üzerinde duruldu. İzmir’deki rota/tur geliştirme destinasyon envanteri, destinasyon yönetimi, tanıtım pazarlama ve satış, turizm hizmetleri, doğrudan ulaşım hizmetleri, izleme ve değerlendirme, turizm tanıtım döngüsü olarak ana başlıkların üzerinden geçildi, görüşler paylaşıldı.