İhracatçı ülkedeki vize tarihinden itibaren dört ay geçerlidir ve bu süre zarfında ithalatçı ülkelerin gümrük idarelerine ibraz edilmesi gerekir.
2009 yılı için bir takım belge satış fiyatı 6 TL’dir.
2009 yılı için ATA Karnesi satış fiyatı 100 TL olup, onay ücreti 5 TL’dir.
Kanada, Yeni Zelanda, Japonya, Rusya Federasyonu, Ukrayna, Beyaz Rusya
o Eşyanın ihracı sırasında unutulma, yanlışlık, ihmal gibi nedenlerle düzenlenememesi veya sözkonusu belgelerin teknik nedenlerle reddi ya da özel şartlar nedeniyle, eşyanın ihracından sonra düzenlenememiş olması,
o Belgelerin hata, unutulma, ihmal ya da özel durumlar nedeniyle ihracat yapılırken düzenlenmemiş olması,
o Belgelerin düzenlenmiş, ancak teknik, nedenlerle ihracatçı ülke gümrük idaresince kabul edilmemiş olduğunun ilgili Oda ve gümrük idarelerine ispat edilmesi,
o Eşyanın “Varış Ülkesi”nin değişmesi durumlarında belge kapsamı eşyanın ihracından sonra düzenlenebilir.
Yukarıda belirtilen maddelerin uygulanabilmesi için ihracatçı;
o Eşyanın cinsi, nevi, niteliği ve miktarını, ambalaj şeklini, marka ve numaralarını, işaretlerini, ihracat işleminin yapıldığı gümrük idaresinin adını, gümrük beyannamesinin tarih ve sayısını belirterek yazılı talepte bulunur.
o Sözkonusu eşya için ihraç sırasında A.TR dolaşım belgesi/EUR.1 dolaşım sertifikası verilmediğini veya ithalatçı ülke gümrük idaresince teknik nedenlerle kabul edilmediğini sebepleri ile birlikte yazılı olarak beyan eder.
Bir yıldır.
Şirketin antetli kağıdına şirket yetkilisi tarafından imzalanmış olmalı, vize alacak kişinin şirketteki görevi, hangi tarihlerde seyahate çıkacağı, seyahat amacı ve seyahate ait masrafların kimin tarafından karşılanacağını belirten bir dilekçe olmalıdır.
o Almanya vizesi için pasaportun, vize için başvuru tarihinde en az 1 yıl geçerlilik süresi olmalı ve talep edilen vize tarihi bitimini en az 3 ay aşmalıdır.
o İtalya vizesi için pasaportun vize süresinin bitiminden itibaren en az 3 ay geçerli olması gerekmektedir.
o Yunanistan vizesi için pasaportunuzda daha önce KKTC giriş ya da çıkış damgası bulunuyorsa Konsolosluk sizden yeni pasaport çıkarmanızı isteyecektir.
Almanya, Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hollanda, İspanya, İsveç, İtalya, Lüksemburg, Macaristan, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Yunanistan. Ayrıca, AB’ye üye olmayan İsviçre, İzlanda ve Norveç de Schengen ülkeleri ile özel bir anlaşma imzalayarak, aynı uygulamaları benimsemişlerdir.
o Seyahat sağlık sigortası ve acil tıbbi nakil sigortası ile fotokopisi (Sigortanın başlangıç tarihi, talep edilen vize başlangıç tarihinden bir gün önce tarihli olmalıdır. Asgari kapsam: 30.000.- Euro) hem schengen ülkeleri hem de tüm kalış süresi için geçerli olmalıdır. Sigorta şirketinin schengen ülkelerinde bir temsilcisi veya şubesi bulunmalıdır.
o Uçak ve otel rezervasyonu zorunludur. Ancak, konaklamanın nasıl yapılacağına dair bilgiler davetiyede yer alıyorsa, otel rezervasyonu zorunlu değildir.
Daha önce hiç Almanya vizesi almamış ya da son iki yıl içinde iki schengen vizesi olmayan, yeni şirket kuran veya herhangi bir şirkete yeni ortak olan üyelerimizin ya da Schengen için daha önce parmak izi vermemiş olan kişilerin başvuru ve parmak izi vermek için şahsen vize talep ettikleri konsolosluğa ya da aracı kuruma gitmeleri zorunludur.
Evrakların eksiksiz olması ve normal şartlarda bir vize işlemi 10 ile 15 gün arasında sonuçlanmaktadır.